2021/05/05

Tam Kapanma Günlerinde Bahar

Köşedeki markette, yani eve en yakın olup da alışveriş etmemiz gereken yegane markette dondurma kalmamış. Bayramdan sonra gelecekmiş. Havalar bildiğin yaz sıcağı. Bir sürü kısıtlamanın içinde dondurmadan da mı mahrum kalacağız? Mahkum hayatına o da mı eklensin? 

Dün aklıma geldi ve dedim ki: ''Ama ben bu durumu fırsata çevirebilirim!'' Nasıl mı? Yegane marketimizden daha uzakta, hatta epey uzakta bulunan zincir marketlerden birine giderim. Yolda polise rastlarsam ve nereye gittiğimi sorarsa durumu izah ederim. Herhalde bana hak verir. Baharın çiçek şöleni sergilediği bu dönem hem gözüm gönlüm, hem ayaklarım açılır. Baş döndüren mis gibi çiçek kokuları içinde, hatıra olarak bir taraftan da fotoğraf çekerim:) Yirmi dakika gidiş, yirmi dakika dönüş. İşlem tamam!
Bu arada yeni bir şey daha öğrendim. Pandemide göz hastalıklarında artış olmuş. Evde kapalı kalmaktan, yakın plan duvar görmekten mi, yoksa ekran karşısında her zamankinden daha fazla oturmaktan mı bilmiyorum. O nedenle; hani el işi yapan, el zanaatıyla uğraşanlara önerilir. Tıpkı onun gibi, evimizin balkon ya da pencerelerinden ara ara derin ufaklara bakarak gözlerimizi dinlendirmemiz öneriliyor.
Daha fazla uzatmadan bugün çektiğim bahar fotoğrafları gelsin o halde. 

Şu çiçekler bir açıklama istiyor. O nedenle en başa koyayım. Bunların adını kaç yıldır bir türlü öğrenememiştim. O da nesi? Bu yıl alev çalısı bitkisiyle çok ilgilenmiştim. Yapraklarından hemen tanıdım. Bunlar alev çalısı bitkisinin yeni yıla doğru kırmızı küçük noel toplarına dönüşecek olan çiçekleriymiş meğer. Bir yaşıma daha girdim. 😊🎂🎈🎊

Sitelerin bahçesine peyzaj bitkisi olarak alev çalısı dikenler ne iyi yapıyor bence. Hem sınır bitkisi, hem baharda alev rengi yapraklarıyla şölen sergiliyor. Yazın başında gördüğünüz şu beyaz çiçeklerle donanıyor. Kışa girerken de noel topları devreye giriyor. Çit şeklinde rahatlıkla biçilebilen, fazla bakım gerektirmeyen, kışın yaprak dökmeyen harika bir bitki gerçekten .

Erguvanlar...








Ebegümeci








<>








Kalın sağlıcakla...