2022/05/07

Su Gibi Aksın Dilekler...

Özene bezene bakmaya çalıştığım halde bir türlü şenlenememiş minicik bir gül fidanım vardı. Hıdrellez akşamı saksısının içine küçük kağıtlara yazdığım dileklerimi katlayarak sabaha kadar balkonda beklettim. 

Sonra da bu dilekler için akarsu tercih etmek istedim. Bileğimdeki marteniçkalar için de aynı yöntemi kullanmıştım. İçime ancak o zaman sinecekti çünkü. Sebebine gelince; gül fidanım çok minikti, marteniçka için de mart boyunca leylek görememiş olmam:) O nedenle; dünkü yürüyüşte istikamet denize dökülen çayın üzerindeki köprü idi yine. Esasında en önemli sebep neydi biliyor musunuz? Bloga daha önce yazmıştım. Marteniçkamı ilk kez köprüden akarsuya attığım yıl seyahat dileğim gerçek olmakla kalmamış, Fırat'tan Dicle'ye, Meriç Köprüsü'ne kadar ülkemizin daha pek çok ünlü köprüsünü o yıl görmüştüm. 
O zaman gelsin günün fotoğrafları


Sol tarafta çayla beraber akan Hıdırellez dileklerim, sağdaki ise yine köprüden, çayın denize ulaştığı yerin tam karşısı, yakın plan. Avrupa yakası, Kilitbahir Kalesi.

Mendirek manzarası mor sarmaşık çiçekleri ile ömre bedel... 💫

Narin gelinciklerin açma vakitleri bitmek üzere


Alev çalısının o güzel ve mis kokulu çiçeklerinin açma vakti

Yar yolunu kolladım / Beyaz mendil salladım/ Akasyalar açarken
Bu ağacı ne zaman açmış görsem zihnimde bu şarkı çalmaya başlar hemen. Ne ilginç:)


Gül goncayken daha güzel değil mi?

Erguvanların da mevsimi geçmek üzere. İstanbul'da boğaz turlarının doyumsuz zamanları. İstanbullular, kaçırmayın:)



Palmiyelerin meyve çiçekleri açıyor; ama meyveler nasıl hâlâ haberim yok. Yoz bir şeyler olsa gerek. Gerçek hurma olması mümkün değildir.

Weigela Florida
Pembe Çiçekli Vangelya (Gelin Tacı)
Peyzaj bitkileri arasında açma sırası ismi zor bulunan bu çiçeklerde.

Leylak güzelliği...

Çin Yasemini (Jasminum Polyanthum)
-Pembe Beyaz İzmir Yasemini-
Bitki ismini beyaz çiçeklerin açtığı uzun pembe tüplerden alıyormuş. Geçen gün yayımladığım cami kapısını kaplayan sarmaşık çiçeği yakın plan. Kokusu da kendisi kadar güzelmiş ama ben fark edemedim:)

Artık maske falan hak getire. Ben halen takıyorum. Ne olur ne olmaz. Geçen gün proflardan biri ''Pandeminin bittiğini açıklama görevi Dünya Sağlık Örgütü'ne aittir,'' dedi. Çok da haklıydı. Bana göre beklemek gerek.

Pazara da uğradım çıkmışken. Çok farklı elişleri vardı.

Bu bitkiyi tam da nisan ayı sonunda Maraş'ta görmüştüm. Tezgâhlarda satılıyordu. Satan adama sorduğumuzda ''İsmi çiriş otu. On-on beş gün kadar satabiliyoruz. Mevsimi çok kısa sürer. Çok şifalı ve lezzetlidir. Parmaklarınızı yersiniz,'' demişti. Burada da satılıyormuş; ama almaya cesaret edemedim.

Sıra geldi patili minnoşlara. Bu kedi epey yaş almış. Suratını olgunluk kaplamış.

Şu an'a bayıldım. Sevgi ne sihirli bir duygu. Minnoşun mutluluğuna bakar mısınız? Nasıl da tatlılar. 💖💖

*   *   *
  Yorumlar bir süre, hatta süresiz bu şekilde kapalı olacak. Nedenini daha sonra açıklarım. Kalın sağlıcakla...