22/09/2023

Eskişehir Deme Bana. Porsuk Darılır, Kızar

Eskişehir - Porsuk Çayı - Bugün
Siz hiç Eskişehir'e gidip 2 gün 2 gece kalıp da şehir merkezinin neredeyse tam ortasından boydan boya geçen Porsuk Çayı'nın 1 damlasını bile göremeden gelen duydunuz mu?

Buyrun, benim.... 
Evet evet, o kişi benim. Hikâyesini de şurada anlatmıştım.

Daha öncesinde fotoğraflarına hayranlıkla bakıp da küçük bir Venedik ya da Amsterdam'a benzettiğim İç Anadolu'nun ortasındaki bu harikulade Avrupai kente gitmeyen kalmasın lütfen. Kendi imkânlarıyla gidiyorsa ön araştırma yapmadan gitmesin ki benim gibi kaç yıl boyunca ''Porsuk Çayı'' diye sayıklayıp pişmanlık duymasın. Öyle ki, ne zaman bir blogger arkadaş Eskişehir'i yazıya döktüyse ben de hemen gidip yorum yazarak içimi dökmüşümdür:) ''Porsuk, Porsuk...'' 😌

Islah işlemleri Eskişehir Büyükşehir Belediyesi tarafından tamamlanmış olan Porsuk Çayı’nda Amsterdam tipi teknelerden sonra Venedik tipi gondollar da hizmete girmiş çoktan. Dört kişilik ömre bedel bir gondol turu için Alpu Yolu’nda belediyeye ait tekne ve gondol üretim tesislerinde yapılan dört gondoldan ikisi Köprübaşı’nda ikisi de Kent Park iskelesinde çalışıyor. 
Bilginize efendim. Yazın bir yerlere, lazım olur. Siz de unutmayın benim gibi...