2024/07/28

Elif Sezgin AVANGART Resim Sergisi

23-28 Temmuz tarihleri arasında Devlet Güzel Sanatlar Galerisi'nde sanatseverlerle buluşacak olan Elif Sezgin AVANGART Resim Sergisi'ni dün yani bitimine 1 gün kala ziyaret edebildim. Avangart sözcüğünün resim sanatında hangi anlama geldiğini bilmiyordum bu arada. Çok hoş bir tarz olduğunu öğrendim. Sanat ve tasarım alanındaki yenilikçi ve ileri görüşlü hareketlerin genel adına deniyormuş. Eski kalıpları ve kabul görmüş uygulamaları reddeden, daha önce görülmemiş, denenmemiş fikirleri ve teknikleri benimseyen bir tarz. Avangart resimlerin güzelliği karşısında hayranlık duymamak mümkün mü? Ben bayıldım. Açılış kokteyli tarihinden de haberdar olup sanatçıyla tanışabilmeyi ne çok isterdim...

Lisans ve yüksek lisans eğitimini Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi'nde tamamlayan Elif Sezgin kariyerine tekstil tasarımcısı olarak başlamış, Üretim, Tasarım ve Ar-Ge ekiplerini yöneterek devam etmiştir. Çeşitli bilgisayar yazılımlarının eğitmenliğini yaptıktan sonra eğitim alanına odaklanmış, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi'nde öğretim görevlisi olarak çalışmaya başlamıştır.




Sonrasında Sakarya, Okan, İstanbul, Aydın, Beykent ve Nişantaşı Üniversitelerinde Tekstil, Tekstil Mühendisliği, Moda Tasarımı, Grafik, İletişim Tasarımı, Yeni Medya ve Geleneksel Türk Sanatları bölümlerinde ön lisans lisans ve yüksek lisans düzeylerinde dersler vermiştir.

Dijital sanat eserlerini akrilik ile tamamladığı ilk kişisel resim sergisini ''Complementary'' adıyla CKM'de, ikinci kişisel sergisini ''Paralel Evren'' adıyla Ortaköy Kültür Merkezi'nde ve üçüncü kişisel resim sergisini ''Avangart'' adıyla Çanakkale Devlet Güzel Sanatlar Galerisi'nde gerçekleştirmiş olan Sezgin, öğretim görevliliğine, sanatsal çalışmalarına ve eğitmenliğine devam etmektedir.