2024/08/02

Sabah Yürüyüşleri

Fetvane sokak ve kordonun ıssızlığı 
 Aşırı sıcaklarda en çok canımı sıkan, yürüyüşlerin sekteye uğramasıydı. Güneş batınca çıkmak pek çare olamıyor, çünkü adeta ateş gibi ısınan asfalt ve beton duvarlar ısıyı bir müddet daha yaymaya devam ediyor. Bu aralar sabah erkenden yola çıkmak gibi bir çözüm ürettim. Sabah serinliğinin hissedilir derecede oluşu ve kalabalıktan yoksunluğun dinginliği meğer ne doyumsuz bir keyifmiş.

Ana caddelerdeki yerli yabancı turist otobüsleri, bir de insanları dört gözle bekleyen güvercinler...

İskele Meydanı
Uçaktan inip Gelibolu'daki tabyaları ziyarete gidecek olanlar da epey erkenci. 

Devlet Güzel Sanatlar Galerisi
Halk arasındaki adı Eski İngiliz Konağı, Madam Hettie’nin evi ya da Necip Paşa Köşkü.

Mevsimin öne çıkan bitkileri
Ağaç hatmileri mor ve beyaz renkli türleriyle döngüye girdi bu ara. Çok güzeller. Trompet çiçekleri açan sarmaşık bitkisini hiç bu haliyle görmemişim nedense.

11 Temmuz'daki yayında bir fidancıdaki saksının içinde uyuyan kedi sayesinde 12 yaşında koskocaman bir zeytin ağacının 4.500 TL'ye satıldığını öğrendiğimden bahsetmiştim. 
Bugün Cuma pazarına doğru yine oradan geçtim. Tabii ki bu kez tüm farkındalığım üzerimdeydi. Pür dikkattim. Aynı yerde, üzerinde meyveleri olan koskocaman bir mandalina ağacının 8.500 TL, arkasındaki limon ağacının 1.300 TL olduğunu gördüm. Onlar da dikildiği bahçede büyümeye devam ediyormuş. Bu kadar büyük meyve fidanı olabileceğini anlatsalar zor inanırdım. Son dönem öğrendiğim en şaşırtıcı bilgilerdi bunlar. FARKINDALIK tam olarak böyle bir şeymiş demek ki.

Saksısında kedinin uyuduğu o zeytin ağacı
Bu arada aynı zeytin ağacının tamamını fotoğraflayıp burada yayımlamak istedim ki ne kadar büyük olduğu görünsün. Bu isteğim ancak bu tarz bir üçleme yaparak gerçekleşebildi. Buna rağmen zar zor sığdırabildim ve olduğundan daha küçük görünüyor her nedense. 

İşler-güçler mi?
Bu ara ördüğüm bel çantası yürüyüş için çok kullanışlı. Ellinci gün oluşumunu tamamlayan diğer kavanozdaki kantaron yağının yeni süzülmüş hali, yoğunluğu ve rengini merak edenler buraya lütfen.


Kürek kurslarının sonuna doğru gayet profesyonel biçimde kürek çeken bu sporcuyu çekeyim derken ekrana giren ''Dur Yolcu'' anıtındaki ve mendirekteki her iki bayrağın da yarıya indirilmiş olduğunu fark ettim bu sabah. Dün sosyal medyada Erdoğan'ın imzasıyla; Tahran'da suikast sonucu hayatını kaybeden Hamas lideri Haniye için 1 günlük (2 Ağustos için) milli yas ilan edildiği haberi aklıma o an geldi. Bu haberin altındaki yorumlar ''Filistin ya da başka bir Arap ülkesi, şehit olan Türklerden herhangi biri için milli yas ilan etti mi?'' benzeri sorularla doluydu. Dolayısıyla milli yas için tepki yoğunluğu vardı. Ülke genelinde yarıya indirilen bayraklar da herhalde dikkatlerini çekmiştir.

Mutlu, huzurlu bir hafta sonu dileğiyle...