2014/02/23

Market Arabalarındaki Çocuklar

Hayatın akışında sürekli karşımıza çıkan, rahatsızlık veren, anlamakta zorluk çektiğimiz ne çok detay var. Sizi bilmem; ama ben bu türden bir detay yüzünden uzun bir süredir market arabası kullanmıyorum. İnsanlara kolaylık sağlamak üzere geliştirilmiş bu hizmetten kendi elimle muaf tutuyorum kendimi. Reddediyorum çünkü...

Peki ne mi yapıyorum? Ya sepet kullanıyor ya da aldıklarımı marketin bir kenarında biriktiriyor, işim bitince oradan taşıyorum kasiyerin önüne. Biraz bekliyorlar; ama ne yapalım? Soruna kökten bir çözüm üretilinceye kadar katlanacaklar, üzgünüm.

Halen bekliyorum...

Eminim ki siz de pek çok kez rastladınız. Marketlerdeki alışveriş arabalarına aileleri tarafından yerleştirilmiş çocuklardan bahsediyorum. Öyle küçük bebeklerden değil. Arabanın yarısını kaplamış boy boy çocuklardan!

Hayır, çok mu normal de onca yıldır kimse ses çıkarmıyor? Bu acayiplik neden böyle sürüp gidiyor?

Bugünkü alışverişim sırasında yine karşıma çıktılar maalesef.
Ve gördüm ki içlerinden bazıları ikaz eden olmadığı için iyice aşmış.

Neredeyse ilkokul çağına gelmiş kocaman çocuklar vardı arabaların içinde.
''Yuh!'' diyorum...

Alışverişe mi geldin, o arabayı çocuğuna oyuncak yapıp parkta gezdirmeye mi?
Bir karar versen?
Çocuğun pis ayakkabılarıyla ne işi var orada? Az önce tuvaletten çıkmadığınızı nereden biliyorum?
Senden sonra kullanacak insana mikrop bulaştırmadığın yer kalmamış o arabayı teslim etmeye hakkın var mı? Onun içine gıda maddeleri konuyor! Aldıklarımın her yanına senin saçtığın mikroplar bulaşacak. Hiç düşündün mü bunları?
Hadi sen düşünemedin, market sahipleri neden düşünmüyor? Neden bu durum Türkiye'nin her tarafında böyle sürüp gidiyor?

İşin en ironik tarafına gelelim şimdi. Bu yazı için görsel ararken ''market arabası içinde çocuk'' bulunan yığınla örnek çıktı karşıma. ''Aynı rahatsızlıktan bahsetmişler'' umuduyla birkaç tanesini tıklayıp bir göz atmak istedim; ama boyumun ölçüsünü aldım. Çünkü çocukların fotoğrafları, blog yazan anneleri tarafından hatıra olsun diye çekilmişti. Gayet normaldi yani, ne güzel bir hatıraydı! Bir kez daha ''Yuh!'' diyorum...

Yabancı sitelerin hiçbirinde ''içinde'' çocuk oturan bir market arabası resmine rastlamanız mümkün değil. İstediğiniz zaman test edebilirsiniz.

Rastladığım görsellerden birindeki ''Türk yapımı'' arabanın tanıtımında ilk madde şöyle diyordu: ''Euro standartlarında tüm dünyada kullanılan bebe oturaklı alışveriş arabası''

Demek ki neymiş? Zorunlu hallerde; eğer oturak varsa, sadece bebek oturabilirmiş arabaya. Çünkü yere bırakılınca yürüyemeyen bir bebek, binbir çeşit mikrobu annesinin düşüncesizliği devreye girse bile kimsenin buzdolabına transfer edemez, öyle değil mi?

EK:
AVM'lere girişteki alışveriş arabalarına, çocuklu aileler için dizayn edilmiş şu modelden bir miktar dahil edilebilir örneğin. Ve kullanmayanları ikaz etmek gibi basit bir kural uygulanabilir. Bu çok mu zor?


Görsel buradan, buradan ve buradan

* * *

NOT:
KONUYLA İLGİLİ HER ŞAŞILASI SAHNEYİ BU KISMA İLAVE ETMELİYİM.
DAHA SONRA BİRLEŞTİRİP FİRMA ADLARIYLA YENİ YAZI YAPACAĞIM.

Mart 2016
Fotoğrafları sonradan ekliyorum. 

Üstte, üçüncü görseldeki kadın bu. İki parçacık alışverişi biten ve ödeme yapan kadın.
Kızı için araba çekmeyi asla ihmal etmeyen ve ödemesi bittiği halde çocuğu halen arabadan indirmeyen kadın!!
Tek kişi bile uyarmıyor. Pesss!!!

Ya karı kocalara ne demeli? Market değil çocuk parkına geldiler tabii her zamanki gibi.
Çocuk o arabaya binmeden asla olmaz! İki çocuk varsa ikisi birden!
Ohhhh ne rahat!!! Yuhh!!!



Garanti Bankası'nın 2016 yılında bir türlü vazgeçemediği ''Garanti Bonus Amerikan Express'' ve de ''Garanti Bonus Ramazan'' reklamlarındaki market arabasına oturtulmuş kocaman çocuk temasına da Pess!!

* * *

Bu koskocaman kız çocuğu (son karede boyuna dikkat) iki kadınla birlikte markete geldi. Kadınların ikisi birden çocuğu arabaya yerleştirmek için epey bir çaba sarfettiler. Üstelik alışverişe başlamadan hemen önce. Çocuğun ayaklarına dikkat. Aldıklarını yan kısımlardaki boşluklara koyuyorlardı. Çığlık atmamak için zor tuttum kendimi! Baktılar olmuyor indirdiler kızı. Zannetmeyin ki biri uyardı. Arabada yer kalmadı çünkü. CarrefourSA 2017-Nisan

Nisan 2018 (Kipa)

En alttaki ''Gerçekler'' başlıklı yorumcunun söylemini bile aşmış durum. Kazık kadar olmuş sapasağlam iki kız!!
Annenin rahatlığına bakın! Yazıklar olsun senin gibi anneye! Temmuz 2018 (Kipa)


Pes artık ya, pesss! Un paketlerinin hemen yanında dikiliyor. O terliklerle tuvalete girmediği ne malum, değil mi? Orada dikilmesi şart mıydı? Yere inse olmaz mı? Hem annesi yorulmuştur. Kızıyla yer değiştirseler artık. Bu şartlarda gayet normal ne de olsa! Yo yoo.. Yakında anneleri de binecek o arabalara. Buna iyice inandım artık! (Eylül 2019 Migros)

*   *   *