2020/06/19

AVM Yolu ve Ağaçlar

Biz nasıl ki evde durduğumuz için hareket kısıtlılığı nedeniyle bedensel rahatsızlıklara maruz kalıyorsak, uzun zamandır bulunduğu yerden kıpırdamayan otomobiller de en başta aküleri olmak üzere birtakım teknik sorunlar yaşıyor mutlaka. Bir hesapladım, bizimki 1 ayı çoktan devirmiş. Öyleyse ne yapmalı, kısa da olsa bir tur ayarlamalı. Şöyle şehir dışına doğru, AVM'ye gidip gelmeli mesela. İşleyen demir pas tutmaz sonuçta. Hep kendimizi düşünmeyelim değil mi? Araba da kendine gelsin.

Bir gün önce netten bakmıştım. AVM açılış saati 12.00 olarak görünüyordu. Henüz kalabalık olmadan, dün tam o saatte orada olmak üzere atladık arabaya. AVM'nin içinde sanal alışveriş yaptığım marketin şubesi vardı. Hem gitmişken alışverişi oradan yaparım diye düşündüm. Markete girdiğimizde ortam o kadar değişikti ki. Maske haricinde şeffaf koruyuculardan da takmışlardı tüm elemanlar. İçeride müşteri olarak sadece 3 kişiydik. Sosyal mesafeye falan gerek yoktu. Henüz açıldığı için mi yoksa hep mi öyle orasını bilemedim. Tuhaf geldi bana ortam. İçerisi serindi. Muhtemelen klimalar çalışıyordu. Kalabalığa açık ortamlardaki klimalar koronavirüs açısından tehlikeli değil miydi? Maskeye ve dezenfektan kullanmış ellerimize rağmen diken üstünde ve hızla market arabasına doldurduğumuz malzemelerle bir an önce çıktık oradan. Etraftaki kafeteryalar bir şeyler yiyip içen insanlarla doluydu. Çok üzgünüm; ama ben henüz buna hazır değilim. Kuş gribinin etkilerini halen üzerinden atamamış biri olarak ne zaman hazır olurum onu da bilmiyorum:(

Melia Azedarach (Farsçada 'özgür veya asil ağaç' anlamında) 
Kullandığım ilk görsel, geçtiğimiz mart ayında henüz COVID-19'un adını duymadığımız zamanlarda AVM'ye girmeden önce çektiğim bir fotoğraf. Yolun kenarında sıralı ağaçlardandı. Yapraklarını dökmüş bu ağacın sergilediği görsel şenlikten gözlerimi alamamıştım. Sanki geceyi ışıltılı bir hale sokmak için minik ampuller takılmış yapay ağaçlara benziyordu. İsmini de bir türlü öğrenememiştim. İşte o ağaç bu ağaç. Bakar mısınız 3 ay içinde uğradığı değişime?

Bir adı da hint leylağı olan ve dört mevsim ayrı sunum yapan ağacın bahar halini kaçırmışım. Meyvelerin çiçek halleri şahane kokuyormuş. Bu, yaz hali. Tesbih tanelerine benzeyen salkımlar halindeki meyveleri insanlar için zehirli ama kuşlar için değilmiş ve bu tanecikler yeşil papağanların en sevdiği yiyecekmiş. Ağacın yaprakları sonbaharda sarardığında ayrı bir görsel şenlik sergileniyormuş. Kışın yaprakları döküldüğünde ise adeta kuşlar yesin diye salkımlar bahara kadar üzerinde kalıyormuş. Böyle inanılmaz ve muhteşem bir döngüye sahip bu ağaç. Bir adı da tespih ağacı...

Marketten çıkardığımız alışveriş poşetlerini ve çantaları bagaja yerleştirip oradaki mağazalardan iki tanesine daha girdik. Biri kişisel bakım üzerine bir mağazaydı. İçerideki kızlarda da tıpkı marketteki elemanlar gibi maske üzeri şeffaf koruyucu vardı. Onca saat o şekilde durmak kim bilir ne kadar zordu. İçim acıdı kızlara bakarken. Elden bir şey gelmiyordu. En az 2 aydır evde işsiz güçsüz oturuyorlardı zaten. Burada bu şartlarda çalışmak zorundaydılar. Hepimiz içinde bulunduğumuz şartlara ve konuma göre şekil almıştık. Benim maskem seni, senin masken beni, maske + sosyal mesafe hepimizi koruyacaktı. Buna hepimiz, herkes büyük bir titizlikle dikkat ettiğinde başaracaktık! İçeride başka müşteri olmadığı için alışverişim 10 dakika bile sürmedi. Orada da klima var mıydı bilemedim. Tedirgindim açıkçası. Son olarak da şöyle bir göz atayım diye H&M'ye azıcık girmeye karar verdim. Fakat tam istediğim gibi bir gömlek görmez miyim? Üstelik indirimdeydi. Almasam olmazdı. Lakin kasanın önünde sıra vardı. Benden önde 3 bayan daha. Sosyal mesafeye göre sıraya dizildik tabii. İçeride sık sık maskeler ve sosyal mesafe konusunda anons yapılıyordu. Zaten tek kişi bile kuralları ihlal etmeden yapıyordu alışverişini. Buna çok sevindim. Sevindim ama; aldığım gömlek yüzünden 10 dakika sıra beklemek hiç hoşuma gitmedi. Sırf bu yüzden çok kızdım kendime. Keşke almasaydım diye pişman oldum.

Purple Robe (Mor Kaftan) Kendisine bu ad uygun görülmüş bir peyzaj çiçeği
Mor çiçekli akasyanın güzelliği. Hayatımda ilk kez gördüm...

Beyaz çiçekli akasyanın (Robinia pseudoacacia) ıslahıyla elde edilmiş bir kültür varyetesi ve peyzaj bitkisi olarak caddeleri süslüyor. Hangisi diye sorarsanız bence beyaz olan daha zarif...

İşte böyle. Korona günlerinde çiçekli böcekli, endişeli, böyle de bir AVM maceram oldu.
Bir daha gider miyim? Hiç gerek yok bence...

Kalın sağlıkla