2021/11/12

Oradan, Buradan, Ortaya Karışık

Kime sorsam aynı yanıtı alıyorum. Keyifli ve huzurlu olmak için çaba sarf etmek gerekiyor. Ruh hallerimiz gel-gitler halinde çünkü. Kimi zaman bunalıyoruz, ne yaparsak yapalım kâr etmiyor. Kimi zaman değişik uğraşlara yönelip kafamızı dağıtalım istiyoruz. Kış denilen mevsim kapıda bir taraftan. 

O nedenle bu aralar yapılacak en iyi etkinlik boşluklarımızı gezerek, özellikle de doğa yürüyüşleri ağırlıklı değerlendirmek.

''Ha gayret az kaldı!'' diyorum ben. Kendimi ve etrafımdakileri sürekli telkin ediyorum. Covid-19 için piyasaya sürülen etkili ilaçlardan sonra eminim ki dişimizi sıkacağımız son kış olacak bu. O halde hafta sonu için görsel ağırlıklı bir oradan-buradan-şuradan yazısı bırakıyorum buraya. Kafa rahatlatmaya bir parça da olsa iyi geleceği kesin.




Batik ipten bu modelde bir baktüs şal örmek istiyordum ne zamandır. Bir adı da ''kovboy şal''. Youtube'da epey video var. 5 dakikada öğreniliyor. Malum, kış kapıda. Tabii kış gibi geçerse...




Geçen gün TV karşısında zaping yaparken daha önce denediğim şu ''kolay mantı'' karşıma çıktı. Bir gelin - kaynana programında gelinlere yaptırıyorlardı. İsmi neydi biliyor musunuz? Saray Sarması. Bir yanlışlık olmalı diye nette bir bakayım dedim. Gerçekten de sofra.com'daki ismi buydu. Bir yaşıma daha girdim. Ee, o zaman evde yufka varken ben de hemen yapayım dedim. Şurada anlatmıştım. Yapılışı öyle kolay ve öyle leziz ki. Kebapçı ya da pidecilere gitmeye halen niyet edemeyenler için müthiş bir kurtarıcı, söyleyeyim:)



Hünnap ağacı palmiyeyi sığınak yapmış. Bunlar dallardaki en sonuncu meyveler artık.

Mevsimin en çok görülen meyve ağaçları kuşlar için olanlar...

Martılar da olurdu hep burada. Bu kez yoklar. Yine nerelere gittiler kim bilir topluca.

Kargaları bu kez de güvercinlerle birlikte ilk kez gördüm. Hayırdır inşallah:)

Bu kargayı bugün gördüm. Çok değişik bir tür. Göz yerine simsiyah bir boncuk var orada:)

Haftanın kedi güzeli bence:)


Bu da haftanın sarı şekeri. Bilge bir hali var. Bayıldım kendisine:)

Mevsimin tomurcuklu gül güzeli burada:)

Pembe melek borazanı daha mı güzelmiş ne...

Siklamenler en çok kasımda coşuyor...


Kasımpatılarla son verelim artık yazıya

Kalın sağlıcakla...