2021/12/03

Zahmetsiz Patates Kızartması

Yazıp yazmama konusunda biraz tereddüt etsem de blogun mottosunun ''Yaşama Dair Ne Varsa'' olduğunu hatırlayıp şuraya antrparantez bir sayfa açmak istedim. Sıcağı sıcağına paylaşayım dediğim bir şey var çünkü ve inanıyorum ki buna değecek. 

Bugün gerçek olup olmadığını test ettiğim bir konuda hayretlere düştüm. Sonucu gördüğümde şaşkınlıktan mı desem yoksa sevinçten mi gözlerim parladı resmen. 

''Ezberleri bozan'' müthiş bir kolaylıktan bahsedeceğim size. Bu kolaylığı öğrendiğim hanım ''Bana dua edeceksiniz'' demişti ve sonuna kadar haklı çıktı inanın.

Hafta sonuna girmemiz nedeniyle kim bilir belki sizler de denemek istersiniz. Denemeseniz bile aklınızda bulunsun. Bir gün gerekebilir. Benim aklımda epeyce durmuştu. Sağlamasını yapmak bugüne kısmetmiş.

Patates kızartmasından bahsediyorum. Her ne kadar kızartmadan kaçınsak da uzun aralıklarla olsa bile arada yapıyor, yaparken de birtakım zorluklar yaşıyoruz hani. Dilimlediğimiz patateslerin birbirine yapışması, orantılı kızarması için ara ara çevirmek, hepsi kızarıncaya kadar başında durmak gerektiği, en kötüsü de üstümüzün başımızın yağ kokması gibi...


Hemen toparlıyor ve tüm bu zorluklardan kurtulmanın yolunu açıklıyorum:
► -Patatesleri yıkayıp soyuyor ve iyice kuruladıktan sonra istediğimiz şekilde dilimliyoruz.
► -Kızartma yapacağımız tencereye bolca yağ koyuyoruz.
► -Yağın yeterince ısınmasını/kızmasını sağlıyoruz. 
► -Dilimlediğimiz tüm patates dilimlerini tencere iyice dolana kadar yağın içine atıyoruz.
► -Üzerine tencerenin kapağını hafif aralık kalacak şekilde kapatıyoruz (Kapakta buhar çıkaran ufak bir delik olursa daha rahat oluyor). 
► -Tencerenin başında asla beklemiyor ve ara sıra kızaranları çevirmek gibi bir zahmete girmiyoruz.
► -Tencerede kızaran patateslere asla dokunmuyor, müdahale etmiyoruz.
► -Sadece ara ara gelip kızarmışlar mı diye bakıyoruz.
► -Hepsinin birden kızardığını gayet rahat görüyor ve patatesleri bir kızartma süzgeci yardımıyla tabağa alıyoruz.
► -Dilersek ikinci parti patatesleri kızartmaya başlıyoruz.

Gerçekten de tek bir patatesin bile yapışmadığını ve gayet orantılı kızardığını, üstelik hiç mi hiç yağ çekmediğini görünce gözlerimize inanamıyoruz:)


Yapacak olanlara kolay gelsin ve afiyetler olsun o halde.

Kalın sağlıcakla...