2022/05/26

Hastanedeki Anlaşılmaz Sıkıntı

MHRS ile defalarca deneyerek on beş gün önce zar zor bulabildiğim göz muayenesi günümdü bugün. Bariz bir sevinç vardı içimde. Dün MHRS'den ''Randevunuzu hatırlatırız'' diyen ve ''Gidemeyecekseniz iptal ediniz'' cümlesiyle biten randevu hatırlatma SMS'im de gelmişti. Olur muydu hiç? Çocuk oyuncağı mıydı bu? Pandemi öncesini de katarsak üç yıldır beklemedeydim. Elbette ki gidecektim. 

Kurallara harfiyen uyma gibi bir özelliğim vardır. Muayene saatinden 15 dakika önce orada olabilmek için koşar adımlarla ve nefes nefese girdim hastaneye. Girişte güvenlik görevlisinden doktoru kolaylıkla bulabilmek için yön tarifi ricasında bulundum. ''Doktorunuz grevde mi acaba? Öğrendiniz mi?'' şeklinde beklenmedik bir soruyla karşılaşmaz mıyım? Aa-aaa? Şansa bak. Ne grevi yahu? Bugün doktorların grevi olduğundan hiç mi hiç haberim yok ki benim? Bankodaki kadına gidip hemen doktorumun durumunu öğrendim. Evet ya, grevdeymiş şansıma. Peki ben ne olacağım? Muayenem ne olacak??!!

Kadın: ''Orasını bilemeyeceğim'' demez mi? ''Bakın...'' dedim. ''Doktorların ve grev haklarının sonuna kadar arkasındayım. Fakat benim bilgilendirilme hakkım nerede? Geç kalmamak için bu sıcakta koşarak geldim. Bir bakar mısınız, kan-ter içindeyim. Yazık değil mi bana?'' 
''Siz de haklısınız'' dedi; ama sadece o kadar. Benim o an, orada başka bir doktora muayene olabilme şansımı bırakın, başka bir güne randevu alabilme hakkım bile yoktu. ''Üzgünüm ama randevunuzu yine MHRS'den almak zorundasınız'' diyordu kadın. Başka seçeneğim yoktu. Almasına alırım ama en erken 15 gün sonrasına. O da bulabilirsem. Neydi benim başıma bu gelen? Delirmek işten bile değildi. 
Ne zamandır Calvert Bahçesi'ne girmemiştim. Orada biraz oturdum da bol oksijenli mis gibi hava ve serinlikle kendime geldim biraz. Kısa bir süre sonra da ağaçlardan birinde öten turuncu gagalı küçük bir misafir dikkatimi çekti. 

Karatavuk adında ötücü bir kuş türü olduğunu sonradan öğrendiğim bu sevimli turuncu gaga, adının hakkını verip durmadan ötüyordu zaten:)


Yakın çekim sevdası yüzünden videonun orta kısımları hafiften bulanık çıkmış. Kuş henüz bebek sanırım. Çok da melodik ötemiyor çünkü. Oysa bülbülden bile güzel öttüğü bilgisi var.

Nar çiçeği rengi ve güzelliği 

Malta eriği (yenidünya) mevsimi

Ağaç minesi

Hint leylağı, tespih ağacı, Melia Azedarach
Ağacın ilk kez bu yıl gördüğüm leylak rengi çiçekleri daha da güzelleşmiş.

Günden geriye kalanlar bunlardı. Doğanın ve bitkilerin terapi etkisinin yadsınamaz olduğu gerçeği eşliğinde ve sakin bir şekilde eve döndüm...