2022/09/09

Sonbaharla Birlikte...

Şu merdivenlerin genç öğretmenler tarafından dizayn edilerek boyanışı daha dün gibi gözümün önünde. Oysa epeydir eskimiş bir görüntü sergiliyor. 

Basamaklarda renkler solgun, harfler birer ikişer kayboluyor. Zaman geçmeye görsün üzerinden. Canlı, cansız her şey eskiyor, yaş alıyor ve yaşlanıyor. Olup bitenin bu kadar basit bir özete sığması ise ayrı garip. 

Merdiven kenarlarındaki ağaçlar ve bitkiler sonbahara geçiş döneminin görüntü ve renk değişimi içinde misal. Yer-gök, ağaçlar, bitkiler, insanlar, giysiler, Dünya, Ay, Güneş, yıldızlar... Özet olarak; gördüğümüz ve hissettiğimiz ne varsa, hepimiz, her şey, tüm kainat otomatik olarak gelişen muazzam bir devinim içinde. 

''Ağır, ağır çıkacaksın bu merdivenlerden, Eteklerinde güneş rengi bir yığın yaprak,'' 
diye başlamış ya ''Merdiven'' şiirine Ahmet Haşim, bence benzer duygular içinde yaşamı sorgulamış o mısralarda. Hatta şu an ben de ondan etkilenip sağ tarafta merdiven çıkan genç kız ile sonbaharı birleştirip eteklerinde sararmış (güneş rengi) bir dolu yaprak olduğunu farz ettim:)

Okulların açılmasına kısa bir süre kala sokaklardaki kalabalık inişe geçti artık. Havanın serinlemesi ve sonbahar ne güzeldi oysa...

Şu minnoş kadar tatlı kedi görmedim. Pembe camlı duraktan ayrılmayan pembiş kedi. Çok uykucu kendisi. Sıcaklarda metal oturak fazlaca ısındı demek ki. Yerdeki parke taşlarında yatıyordu hep:)

Bu yılki tarhananın mayalanması tam 9 gün sürdü. Çünkü bir ara çok soğuk oldu diye havanın ısınmasını bekledim. Serildiği yerde kuruması uzar ve rengi morarır yoksa.

Velhasıl, tarhana işini havalar iyice soğumadan başarıyla bitirdim. Kuruma aşamasına geçti bugün. Az yapınca ve rondo devreye girince çabucak bitiyor; ama rondoda fazla tutmuşum bu kez. Neredeyse una dönüşecekmiş:) Elde kevgirden geçirmeye benzer mi hiç? Ama kim uğraşacak onca saat? Buna da şükür...

Öteki evde bekleyen emektar kamerayı (handycam) bu eve getirdik bakalım. Bir ara yorumlarda konuşmuştuk. Şimdiki teknolojiden biraz uzak. Ele takılıyor ve çekilenleri kasete kaydediyor. TV'de gördüğüm kadarıyla gazeteciler haber çekimlerinde halen kullanıyor. Bilgisayara aktarma konusunda bakalım zorlanacak mıyım, neler olacak?

Havalar serinlemeye başladı, ben de dizi örtüsü/diz örtüsü (her ikisi de uygun) örmek üzere motif biriktirmeye başladım.

Bugün Netflix'te Âşıklar Bayramı adlı filmi izledim. Oldukça etkileyiciydi. Kıvanç Tatlıtuğ rolünün hakkını yine fazlasıyla vermiş. Kendisine bir kez daha şapka çıkardım. Bir sonraki yayında bu filmi anlatabilirim belki. 

Görüşmek üzere...