2023/01/05

MHRS Aksaklığı | Oradan Buradan Manzaralar

Bilindiği üzere devlet hastanelerinden randevu alabilmek geçen yıllara nazaran daha zor artık. MHRS dışında randevu yok. Benim de zaten uzun zamandır e-nabız sayfamın başına geçip sık aralıklarla arama-tarama yapmadan istediğim klinikten randevu bulmam mümkün değil!

Geçen hafta sonu yaptığım aramada ''Yedek Kontenjan'' başlığı açıldığını, birkaç gün içinde istediğin doktor ve kliniğe ulaşılabildiğini fark ettim. Sanırım randevusunu iptal edenlerin boşluklarını doldurma amaçlı bir uygulama bu. Çünkü bana MHRS'den gönderilen hatırlatma SMS'inde bu kez ''Randevuma gitmemem ve gitmeyeceğim randevuyu iptal etmemem durumunda 15 gün süresince aynı klinikte randevu önceliğim olmayacağı'' yazıyordu. 

Bu uyarıyı ve uygulamayı gayet yerinde buldum. Bunca sıkıntı içinde daha büyük bir sıkıntı devreye girip listelerde boşluk açılıyor, illaki karmaşa oluşuyordur. Neyse, sonuçta istediğim klinik, doktor ve randevuyu bulabilmiştim. 

Şehre epey uzak konumdaki yeni hastaneye gitmem gerektiğinden evden 1 saat önce çıktım. Muayeneye yarım saat kala oradaydım. Bankodaki görevliden sorunsuz bir şekilde barkodumu alıp ilgili koridor ve numaraya ulaştım. Fakat doktorumun adı yoktu hiçbir yerde. Baştan aşağı tekrar baktım tüm koridora. Randevu saatim gelmiş de geçiyordu bile. En sonunda odalardan birine dalıp doktorumu bulamadığımı söyledim. Demezler mi ki ''Sizin doktorunuz bugün yok. Gece rahatsızlanmış, gelemeyeceğini bildirdi. Sabahki hastalara da bakamadı.'' Ooofff, offf! Başıma gelene bakın yine. Online sistem geçerli, üstelik aradan saatler geçmiş; ama rahatsızlanan doktor için alınmış randevuları halen kabul edip barkod veriyorlar.
Atsanıza bize sabahtan birer SMS. Randevumuzun gerçekleşmeyeceğini yazsanıza. Bu çok mu zor? Onca yolu boşu boşuna katettik. Koridorda panik içinde doktorun adını aramam mı gerekiyordu illa? Doktorum için epey üzüldüm bu arada. Ondan başkasını tercih etmeyi düşünmem ki. Geçeceğiz yine e-nabız'ın başına. Başka türlü randevu şansı yok. Ayrıca; mağdur edenlere randevu öncelik hakkı yoksa sizin benim gibi mağdur ettikleriniz ne olacak? Onların bilgilendirilme hakları nerede? Şehirler arası gelenler ne yaptı acaba? 

İlk fotoğrafta görünen baca 1962 yılında kurulan ve 2003 yılında özelleştirilen Tekel Şarap ve Kanyak Fabrikası'ndan kalmaymış. Üretim yetersizliği gerekçesiyle 2007'de kapanmış. Yanında da Akfa Salça Fabrikası varmış. Tespih ağacının önüne park edilmiş Tiny House olağanüstü boğaz manzarasına sahip. 👌

Şehrin bir ucuna kadar gidilip işlerin ters gitmesi moral bozucuydu. En iyisi boğazın bu kısmında gezinip biraz hava almaktı. Görmeyeli çok farklı bir şehir silueti oluşmuş buralarda. Su kuşları da harikaydı. Biraz daha ilerleyip AVM'lere göz atıldı. Ne zamandır alışveriş yapmamıştım. Yine yapmadım:) Sosyal medyada dün rastladım. Sevinç Erbulak'ın başı çektiği aşırı zamlanan giysi vb. ürünler almamak üzerine böyle bir harekat var zaten. Mağazalarda en basit pantalonlar 900 TL.'den başlıyordu. Bu kadar da olmaz ki!

Şimdi de şehir merkezinde son bir hafta içinde çektiğim fotoğrafları sıralayayım. Truva Atı kış versiyonu; ama hava her daim günlük güneşlik. Yeni yıl nedeniyle müthiş bir ziyaretçi yoğunluğu mevcut. Otelleri Yunanistan ve Bulgaristan'dan gelenler tıka basa doldurmuş.

Saat Kulesi, yoğunluğu hiç azalmayan kordon boyu ile Çarşı Caddesi.

Yalı Caddesi ve şehre her gelenin uğramadan geçmediği Mor Salkımlı Yalı Hanı

Martı şenliği var dört bir yanda...


Bir adı da ''Güneş Papatyası'' olan Euryops Pectinatus. Her mevsim açan bir papatya türü. Kışın salkım halinde kovanlarında durduğu bilinen arılar ocak ayında bal topluyor:)

Dallarda kalan Maclura pomifera (Kızılderili portakalı) güzelliği...

Hayırseverler cuma günleri kampüste tavuklu pilav dağıtıyor. Kırmızı aracın kasasına montajlanan tek kişilik, en küçük boy karavan olabilir mi? 😮

Ebegümeci dört mevsim aralıksız açanlar listesinde artık:) Bu yıl da pembe Gaura çalısı (Gaura Lindheimeri) öyle.

Biliyorsunuz, fotoğraf makinemin zoom özelliği bozuldu artık. Ana kartın sensöründe sorun varmış. Teknolojinin hızına dayanamayıp altı yıl içinde modeli düştüğünden tamiri de yapılamıyor:( Ay'ın evreleriyle ilgilenemez oldum. Ancak bu kadar.

Trabzon hurmalarının son demleri ne yazık. Artık saklamak üzere olgunlaşmamış olanlarından bulmak zor. Diğeri de yeni yıldan bir gün önce alışverişe çıkmış Kazdağı Yörük kadınları.

Melek borazanları solmuştur artık derken kordona bakan bir dört yol ağzında gördüğüm manzaraya bakın. Güzel kedicik epey yaşlı galiba. Biraz ilgilendim diye düştü peşime:)