2023/06/14

İki Bayram Arası, Küçük Kumru, Şifre Hırsızı

İki bayram arasında yani Ramazan ve Kurban Bayramı arasındaki zaman diliminde evlenilmez, diye hepimizin bildiği bir inanç vardır.

Din İşleri Yüksek Kurulu tarafından bu sözün dinî yönden hiçbir dayanağı bulunmadığı ''Hz. Peygamber ve Hz. Âişe'nin iki bayram arasında yer alan Şevval ayında evlendikleri (Müslim, Nikâh, 73), şartlar ve imkânlar müsait olduğu zaman senenin bütün günlerinde ve günün her saatinde düğün yapılabileceği, nikâh kıyılabileceği'' beyan edilmiş. Keşke bu bilgi çok daha önceden duyurulup insanların kafasına yerleşmiş batıl itikat özelliği kazınabilseydi.

Ben şahsen çocukluğumdan beri bu inancın sürekli göz önüne alındığına, sünnet düğünlerinin dahi ertelendiğine epeyce şahit olmuştum. Ancak, pandemi sonrası bu konunun artık pek de umursanmaz olduğunu fark ettim. Ne de olsa insanların koskoca iki yılı korkuyla dolu ev hapisleriyle heba oldu. Onun etkisi büyük bence.

Pandemi sonrası gördüğüm ilk gelinle damat oluyor kendileri. Gelin kuaförden yeni çıkmıştı. O kadar çok fotoğraf çeken oldu ki. Madem ki tesadüf ettim, bir poz da ben alayım dedim. Çok da şirinler. Damadın pantolon modeli gözden kaçmıyor bu arada:) Keyif onların elbette. Bir ömür boyu mutlu olsunlar dilerim.

*   *   * 

Evin Yeni Misafiri

Geçen yıl balkondaki klimanın üzerine yuva yapan küçük kumrular orayı çer çöp taşımadan direkt kullanıyorlardı. Bu yıl kapalı balkonun pvc kısmı ile demirleri arasındaki daracık yere yuva yapmışlar. Daha doğrusu yapmış. Çünkü bir adet küçük kumru var. Sanırım kuluçkaya yatıyor orada ve her nedense hep tek başına. Bu arada kumru küçük olduğu için ''küçük kumru'' demiyoruz. Türün ismi bu. Botanikçilerden sonra kuş bilimcilerimiz de isim koyarken harikalar yaratmışlar doğrusu. ''Sümsük kuşu'' var örneğin. Sümsüklükle ilgisi olmayan çok zarif bir su kuşu. Neyse, değişmez artık. Kaldı o isimler öyle. Bu da ''küçük kumru'' işte. Çok hızlı üreyen bir tür olduğu söyleniyor. 

*   *   *
Sayaçınızdaki ''Singapore''
2 Mayıs'ta şifresi çalışmayan Twitter hesabıma yeni şifre istemek için mail hesabıma girmek istediğimde oranın da şifresi çalışmamış ve sinirlerim çok bozulmuştu. 😥 Google hesabım yardımıyla epey uğraştım; ama sorunu çözmeyi başardım.

 Şifrelerinizi güçlendirin, güçlü olsa bile sık sık değiştirin lütfen. Tıkladığımda üyelik hesabımla açılmadığı görünüp şifreyi yazdığımda kabul etmeyen Twitter sayfamın ve yeni bir şifre istediğim mail hesabımın çalındığını anında fark edip çözüm sağladıktan sonra uyarı anlamında bir tweet yazmıştım. Sonrasında her iki hesap yine çalışmadı. Bu kez daha sağlam bir çözüm buldum. Büyük harf, küçük harf ve rakamların bol olduğu uzunca bir şifre işe yarıyor, bilginize. Ve ta taam! Şifre hırsızının bloga da girdiğini onun şifresini de çalmak isterken çalamadığını ve aynı gün üst üste 14 kez blogda dolaşarak iz bıraktığını fark ettim. En son 26 Mayıs'ta aynı ülke ismiyle 1 kez daha girilmiş; ama aynı kişi mi bilemiyorum. Tabii hiçbir şey çalınamamış.
👇😕

Şifrenizin çalınması kadar can sıkıcı bir şey yok. Gerekli önlemleri alın ve şifrenizi sık sık değiştirin lütfen. Özellikle de Singapore'dan girildiğini fark ettiğinizde...