2022/06/07

Küçük Kumrularla Bir Arada

İki hafta önce hayatımda ilk kez gördüğüm kumruya benzeyen bir kuştan söz etmiştim. Baş-gaga kısımları, gözleri, güleç yüzleri ve çift olarak gezmeleri kumruya benzese de, tüylerinin rengi ve ötüşleri değişikti. İsmi de ''Küçük Kumru'' (Spilopelia senegalensis) olan bu sevimli kuş Afrika kökenliydi.

''Küçük Kumru''yu ilk anda yavru kumru diye algılamıştım. Türün adı tabii ki. Erkekleri daha parlak tüylü ve uzun kuyruklu olan, boynunun alt tarafları kızıl - siyah renkte kare desenlerden oluşan farklı bir tür.

Hemen sadete geleyim. Aradan geçen iki hafta sonunda artık her yerdeler. İnanır mısınız, nereye giderseniz gidin onlar var artık. Ötüşleri adeta günün, gündüzlerin fon müziği. Kendileri de çoğunlukla çiftler halinde tellerde ya da yerde. Hiç abartısız; adım attığınız her yerde sesleri ya da kendileri...

Yok böyle bir şey! 
''Dahası da var mı?'' derseniz, var tabii. Araştırırken balkonlara, saksılara ve klimalara yuva yaptığını da öğrenmiş ve yazmıştım. İki gündür mutfak balkonunu paylaşıyoruz, bakar mısınız?👇👇

Klimanın üzerinde bir çift küçük kumru yaşıyor artık. Hem de yuva falan yapmamışlar. Olduğu gibi kullanıyorlar. Ohh, mis:) Balkona her girişimde  erkek olan kaçıp gidiyor nedense:)
Alttaki fotoğrafları duvarın bitişiğindeki salonun penceresinden çektim. Buradan çekince kaçmıyorlar. Bir de ötüşlerini kayda geçebilsem. 



Sağ fotoğrafta erkek olanın kasılarak poz verişine dikkat:)
İstilacı bir tür olarak tanımlanıyordu zaten; ama bu kadarını beklemiyordum doğrusu. Yerleşik olarak yaşasa da çoğaldıkça başka lokasyonlara yayılma özelliği taşıyan bir tür. O halde diyorum ki:

Hiç şakası yok!
Hazırlıklı olun. Geliyor gelmekte olan.
 😊😊