15/05/2024

Dondurmalı Ara Nağmeler

Bir sonrası için Kulüp adlı diziyle ilgili bir yazı geçiyordu aklımdan. Ancak, çektiğim son fotoğraflar eşliğinde çalakalem bir şeyler karalamak daha iyi olacak diye düşündüm. Sosyal medyada #fahişyemeğeBOYKOT hashtag'iyle 20-21 Nisan'da enflasyonun katbekat üzerinde fiyat artışı yapan, yiyecek-içecek miktarlarını, porsiyonları küçültüp, içeriklerini değiştiren hiçbir lokanta ve kafeye gitmeme kararı alınmıştı. ''Evde 50 liraya yiyeceğin yemeği dışarıda 300 liraya yiyip evde 10 TL'ye içeceğin kahveyi dışarıda 150 TL'ye içince zengin değil keriz oluyorsun,'' şeklinde bir de pankart gördüm ki durumu tam olarak özetlemişti. Özellikle yiyecek içecek sektörü inanılmaz bir hızla artış gösteriyordu. Zira 2022 Mayıs'ta bir topuna 7,5, üç topuna 20 TL ödenen dondurmanın bu yıl aldığım 2 topuna 50 TL. ödemek epey şaşırtınca beni, geçen gün rastladığım video sayesinde şahane bir keşif yapmış oldum. Onu da geciktirmeden paylaşmam gerek.

Bu işin çözümü silikon dondurma kalıbındaymış meğer. Kakaolu-muzlu bir tarif bulup onu uyguladım. En kısa tabiriyle gözlerime inanamadım diyeyim. O kadar güzel oldu.

Tam da piyasada satılan M....m marka boyutunda şahane dondurmalarınız olsun istiyorsanız kesinlikle tavsiyemdir. Çikolata sosuna batırma olayında acemilik yaşasam da sorun değil. İlk deneyimim oldukça başarılı bence. Onu da çözer, buraya eklerim.
 

Bu aralar öyle çok turist geliyor ki buraya, özellikle hafta sonlarında rekor seviyeye ulaşıyor. Adım atacak yer kalmıyor desem hiç de abartmış olmam görüldüğü gibi.


Ziyaretçi öğrencilerin çoğunluğu herhangi bir işletmeye girmek yerine, kendi imkânlarıyla satın aldıklarını yiyip içmeyi tercih ediyor haklı olarak. 😔

Uluçalireis denizaltısını günde 1000'den fazla kişi ziyaret ediyordur, kesin. O derece talep var. Ne yazık ki daha önce belirttiğim gibi Nusret Mayın Gemisi nisan ortasında Akdeniz Bölgesi'ne açıldı. Onu göremeden gidiyorlar. 

Kotralarıyla gelmiş olanlar da az değil tabii ki.

Martılar hemen önlerine doğru atılan simit ve ekmek parçalarına doğru pike yapacaklar; ama biz oradayız diye sinirleniyorlar bence. Suratları öyle, ne yapayım:))

Simit demişken, renkli simitlerimiz de oldu bu yıl.

18 Nisan'da Yalı Hanı'na girip morsalkımları görmek istedim. Çok fazla salkım yoktu. 3-5 gün sonra yeniden gittiğimde 1 tane bile kalmamıştı. Bu yıl neden böyle oldu anlamadım. Nisan bir tuhaf geçti velhasıl. Misal, 23-28 Nisan arası bol miktarda çöl tozuna maruz kaldık. Balkona damlatılan 1 damla su sonrası ortaya çıkan kırmızımsı renge ve ertesi gün yıkama esnasında balkonun köşesine yol alan kiremit renkli birikime bakın. Havadaki toz miktarının yoğunluğu şaşırtıcı. Çöl tozu uyarısından sonra kesinlikle dışarıya maskesiz çıkmamak gerek.

Gül mevsimi tam da bu ayları kapsıyor olmalı. Fotoğraf meraklıları için bulunmaz fırsat bence.

And... Oscar goes to her! 👏👏👶😆😂

Video: @TheFigen_
İnanılmaz bir performans. 😂😂 
Defalarca izlesem de gülmekten kendimi alamıyorum. 
Annesini taklit eden bu bebek Oscar'ı hak etmiş gerçekten.