2022/09/23

Sosyal Medyada Sıfır Kişiyi Takip Etmek

On gün önce başıma gelen tuhaf bir olay ve devamında gelen merak duygusuyla yaptığım araştırmalardan oluşan kısa bir yazı giriyorum bu akşam. Ağırlık görsellerde.

Efendim, on gün önce Twitter sayfamı açtığımda tanıdık bir blog yazarının beni takibe aldığını gördüm. Kendisinin yazılarıma bıraktığı ve hatta ''Ben de beklerim'' diye bitimlediği birkaç yorumu da var bu blogda. 

Blogger'da kimseyi takip etmeyen birini takip etmek prensibim değildir. Ancak, davetine icabet edip ben de onun yazılarına yorum bırakmıştım. Bu kez de Twitter'daki takibine karşılık verip ben de onu takibe aldım. Ancak, ertesi sabah bir de ne göreyim? Daha 24 saat geçmeden terki diyar eylemiş. Sadece beni değil, sayısız kişiyi çıkarmış takipten. Profilindeki ''tanıdığın takipçiler'' başlığından anladığıma göre takip ettiğim çok değerli birkaç arkadaşı da aynı akıbete uğratmış. O kadar şaşırdım ki bu rezalete. İnsan böyle bir şeyi nasıl yapar? Nasıl cesaret etmiş ya da ne tür bir menfaat gözetmiştir? 
Blogger'da sıfır kişiyi takip eden birinin bu mecrada da ''kurnazca'' bir tavır sergilemesi normal midir?

İlk görseli dikkatle inceleyiniz lütfen. Konuyla ilgili ''NASA'nın bile takip ettiği 181 hesap var'' şeklinde füze atışı bir görüşe de rastladım çünkü; ama o sayfayı bulamadım. Bulunca eklerim.

Onun dışında ''sıfır kişi takip edenler'' hakkında bir demet görüş de aşağıda yer verdiğim diğer iki görselde. Tıklayarak ve yazıları büyüterek okuyun lütfen. Gördüğünüz gibi hiçbir görüş olumlu değil.
👇
👇

''Bu şaşılası durumla ilgili dokuz yıl arayla benzer iki soru soran Cem Bey insan davranışlarıyla ilgili 15 kitabı yayımlanmış çok değerli bir psikiyatr'' bilgisini de ekleyerek ve ona fazlasıyla hak vererek bitiriyorum. Yanıt yorumların içinde ise en çok ''ticari amaçla açılan hesaplar'' görüşünü onaylıyorum. Özellikle de kitap yazmaya soyunan, kitabını yayınlatan hesaplar.

Bakalım sizlerin görüşleri hangi yönde olacak?

*   *   *

EDİT:
(26.09.2022)

İlk görselle ilgili yani NASA ile ilgili sözünü ettiğim görüşü nihayet bulabildim. Twitter'da arama yaparken kelimeleri birebir yazmadan aradığınızı bulmanız mümkün değil. ''181 kişiyi'' söylemi yanıltmış beni. ''181 hesabı'' diye aradığım için bulamıyormuşum:)

İnsan takip ettiği kişiye dikkat etmeli. Bir de erkek olan, fakat senelerdir genç kız taklidi yapan, imlâsı bozuk bir sıfır kişi takip eden var aranızda. Kendisinden epeyce bahsettim ama anlamak istemeyenler var ya da aklınızın ucundan bile geçmiyor kim olduğu. Yorum yazmaktan nefret etme sebebim. Blogu yorumlara kapamamın birinci nedeni.
Neyse... Haydi kalın sağlıcakla...