2022/06/15

Günler Gelip Geçerken

Pandemiyle birlikte Göğe Bakalım serisi için Ay'ın fotoğraflarını çekerken o kadar çok zum yaptım ki sonunda fotoğraf makinemin zum ayarı eskisi gibi çalışmamaya başladı. Ya da ben ayar esnasında bir şeyleri karıştırdım ve eski ayara dönemiyorum.

Ayarları sıfırlasam bile durum değişmiyor. Keşke bir kursa falan gitmiş olsaydım. İki gündür boşluklarda makine hep elimde. Sorun nedir halen çözemedim. Fotoğraf eskitme vb. birkaç tercih için de aynı sonucu veriyor neyse ki. Yani tüm ayarları sıfırlasam dahi ekran eskitilmiş fotoğraf çekmeye devam ediyor. Kendi elinle bir önceki ayara getirdiğinde düzeliyor. Demek ki zum için de durum aynı. Kendi tercihimle değiştirip eskiye dönmeyi becerebilsem düzelecek. Zum yaparak gayet net video çekmeye devam edebiliyorum bir taraftan. Zaten görsel zumlayarak çektiğim Kanada eriği videosundan alıntı ekran resmi. Bir önceki yazıdaki Dolunay resmi de öyleydi. Sözün özü; video çekmeden zumlanmış yakın plan fotoğraf elde edemez oldum. Anlayan birini bulabilirsem düzeleceğini umuyorum.

Aşağıdaki dergiyi şurada anlatıp öğrenciliğimden beri bir kez bile sekteye uğramadan adresime gönderildiğini, her seferinde ilk kez geliyormuş etkisi yaratan bir sevinç ve mutluluk vesilesi olduğunu yazmıştım. Onca yıldır ismi ve gönderilme periyodu birkaç kez değişime uğrasa da bu dergi benim için öyle kıymetli ki. En başında iki ayda bir basılıyordu. Dijital dünyayla birlikte yılda 1 keze indi. İnteraktif linkten tüm sayfalarını tek tek açıp okuyabilsem de postacının getirdiği zarflı gönderinin, anıların yerini tutabilir mi hiç?

Sağdaki görsel, derginin arka sayfası 
Almanya hakkında bilmek isteyeceğiniz her şey, 
YAKIN BAKIŞ, SAYILAR, OLGULAR dahilinde burada.
Almanya çeşitliliğin, yaşayan demokrasi ve yenilikçi bir ekonominin ülkesi. ''İşte Almanya'' (Tatsachen über Deutschland) adlı web sitesi Almanya'yla ilgili en önemli olguları ve bilgileri içeren bir internet portalı. Alman siyaseti ve toplumu hakkında, istihdam piyasası, iklimin korunması ve eğitim sistemi gibi konularda detaylı bilgi edinmek istediğinizde güncel ve güvenilir. Sekiz farklı dilde bilgi sunuyor. Almanya / Almanca ile bağlantısı olanların ya da olmasını düşünenlerin bilgisine efendim.

Sarmaşık güllere bayılıyorum. Pembe renkteki bu tür en sevdiğim. 

O kadar zarif ki sarmaşık olmasına rağmen çam ağacını hiç incitmeden sevgi, saygı, dostluk bağı kurmuş adeta.

Diğer sarmaşıklar gibi ağacı sıkboğaz edip ölümcül bir şekilde kurutmaya yönelmemiş. Çevrenize dikkatli bakacak olursanız pek çok çam ağacının böyle bir akıbet sonucu kurumaya yüz tuttuğunu göreceksiniz.

İlk kez görmüş olduğum hoş bir papatya türü

Pek çok derde deva hünnap ağacının dekoratif yaprakları arasında meyveler göründü.

  Kışlık elmalar da epeyce yol aldılar. Meyve oluşumları mevsimine göre düzenli bir sıraya girmiş aslında. En bol olduğu zaman haziran temmuz elbette.

Parktaki ağaçların gölgesindeki Kanada eriğinin yapraklarının tamamen kızıl hale gelememesi dikkatimi çekmişti. Başta belirttiğim sorun yüzünden fotoğrafını yakın plan çekemeyip videoya başvurdum mecburen. Başka derdim yokmuş gibi. 👇