2023/01/16

Manolya Tohumu Çimlendirmek -2

Manolya ağacı yetiştirmek zorlu bir süreçtir. Her şeyden önce tohumlarını herhangi bir yerden satın almanız mümkün değildir. 

Bunun için ya manolya kozalaklarından dökülen çekirdekleri soğuk katlama yöntemiyle ve en az 3 ay süreyle koruma altına alıp ondan sonra çimlendirme başlatacaksınız ya da bu işe soyunmuş bir arkadaşınızdan çimlenmiş manolya tohumu rica edeceksiniz. ''Yaşadığınız çevrede manolya ağacı yetişiyorsa, siz de heyecan dolu bir hobi olarak minik manolya fideleri yetiştirmek istemez miydiniz?'' sorusuyla ve Manolya Tohumu Çimlendirmek başlığıyla tam üç ay önce tüm detaylarını anlatarak ve fotoğraflayarak 27 adet manolya tohumunu soğuk katlamaya almıştım. 15 Ocak itibarıyla süreç dolduğundan buzdolabında beklemekte olan kilitli kutuyu alıp büyük bir merakla açtım.

Ama öyle böyle bir merak değildi bu. Çünkü göreceğim manzaranın tam olarak nasıl bir şey olduğunu bilmiyordum. Ancak, sanıyordum ki tohumlar biraz olsun patlayıp filizlenmeye yönelmişlerdir. Oysa hiç öyle bir şey görünmüyordu. Çekirdekler kutuya ilk girdikleri haldeydiler. 3 ay önce uyguladığım 3 farklı yöntemde de gayet güzel, oldukları gibi korunmuşlar, fakat kılları bile kıpırdamamıştı. Demek ki soğuk katlama yalnızca çimlendirmeyi 3 ay geciktirmeye yarayan bir yöntemdi. Bundan sonrasını epeyce bir araştırıp tohumların oda sıcaklığındaki bir ortamda saksıya ekileceğini, bahara doğru da çimlenme başlayacağını öğrendim.

Ben de aynen öyle yaptım. Böylece en az 2-3 aylık bir bekleme sürecine daha girmiş oldum. Hiç değilse gözümün önünde neler olacağını görürüm diye mutlu oldum bir taraftan. Bu yazıyı en çok da soğuk katlama sonucunu merak edenler için görev addedip yazdım. Durum bundan ibaret arkadaşlar. Umarım o minik yeşil fideleri mart-nisan gibi görmeye başlayacağız. Yani yine birlikte göreceğiz. Merak etmeyin sakın. 
😍😊🎈

*   *   *


Bir sonraki yazı, yeni izlemeye başladığım Sussex Dükü Prens Harry ve Sussex Düşesi Meghan'ın oynadığı Amerikan belgesel dizisi ''Harry ve Meghan'' hakkında olacak. 

Kalın sağlıcakla...