Dün saat beşe doğru AVM'ye yani şehrin 2. Kordon bölgesine gitmemiz gerekti. Biraz da havanın tadını çıkararak yürüyüş yapmaktı amaç. İnsanların çoğunluğu kamp sandalyeleri ile gelmiş piknik yapıyorlardı.
Yıllar yılı bu kente hizmet vermiş olan Tekel Şarap ve Kanyak Fabrikası bir özelleştirme sonucu kapatılınca belediye bu alanı önce Çocuk Bilim Merkezi yapmak istiyor. Ancak bu, bazı imkânsızlıklar sonucu gerçekleşmeyince bir çevre düzenlemesi ile 276 m2'lik kapalı alana sahip bir kafeterya binası, çay bahçesi, 100 kişilik açık oturma alanı, 145 metrekarelik çocuk oyun alanı ile 110 araçlık otopark ve geniş bir rekreasyon alanı meydana getiriliyor. Fabrika yıkılmış olsa bile bacası adeta bir anıt gibi bu alanın tam ortasında ''Ey Halkım, Unutma Bizi'' dermiş gibi arzı endam ediyor. Bu baca tüterken kim bilir kaç ailenin geçim kapısıydı. Hüzünlü bir tablo görüp etkileniyorum her baktığımda...


