2020/05/01

Şark Kurnazı Blogger

Aslında yeni bir yazının son hazırlıklarını yapıyordum. Yayına vermeye az bir şey kaldığı için blogla haşır neşirdim.
O esnada GFC (Google Friend Connect) eklentisinde bir değişiklik dikkatimi çekti. Yani takipçi eklentisinde. İlk sırada yerini yeni almış, göz aşinası olduğum son takipçilerden biri yok olmuştu. Göz aşinası derken; bu kişi aşağı yukarı herkesin takipçi listesinde aynı yerdeydi. Görmemiş olamazsınız.

''Selamlar blogunuzu takipteyim sizde blogumu takip edip son yazıma yorum yazarsanız çok ama çok mutlu olurum :)'' diyerek gelmişti ve bir daha hiç görünmedi. Hatırladınız mı bilmem? İsim vermeye hiç gerek yok. Anladınız siz onu:))

Bir blogu beğenmez takipten çıkarsın. Bunda bir şey yok, en doğal hakkındır. Takipten çıkar ve bir daha uğramazsın. Ama bu arkadaş copy paste yaptığı ve hepimizin bloguna tek tek bıraktığı yukarıdaki yorumuyla avladığı takipçilerin topunu birden 2 haftaya kalmadan takipten çıkarmış. Hadi bunu da anladık, keyfinin kâhyası mıyız yani? Blog dünyasını sevmemiş, canı hepimizin kökünü kazımak istemiş... diyelim.
Hah şimdi. Bu yazıyı yapma nedenime geldi sıra. Toplu katliam yapan böyle birini bizim de takipten çıkarmamız gerek değil mi? :)) Fakat şahsın blogundaki TAKİP eklentisi ortada yok! Bu yüzden de o eklentideki Takip Etmekten Vazgeç yazan mavi butonu kullanıp bunu gerçekleştiremiyoruz. Yani hepimiz onun elinde esir kaldık. Hahaha:))) Ay ne güldüm...

Takipçi eklentisi olmayan blogları takipten çıkmak isteyenler için şöyle bir yol olduğunu hatırlatıyorum o halde:
Blogger sayfanıza girip sol sütundaki ''Okuma Listesi'' başlığını tıklayın. Açılan sayfada sağ sütundaki ''İzlediğim Bloglar'' başlığının yanındaki kalem sembolünü tıklayın. Açılan sayfaya gelen blog listesinden çöpe atmak istediğiniz blogu bulup işlemi tamamlayın. Ben az önce öyle yaptım;)

Not: GFC eklentisi bazı temalar için yer sıkıntısı yaratıyor. Bu tarz teması olup takip eklentisi kullanmayan birkaç arkadaş var. Onlar üzerine alınmasın sakın. Burada çıkarları uğruna planlı programlı başlamış acayip bir oyundan bahsediyorum ben. Yazının başlığında neden ''şark kurnazı'' kullandığıma gelecek olursak; TDK bu deyimi açıklarken cümleyi ''...uzun vadeli planlar yaparak bir işte karşı taraftan istediğini elde etme işi'' diye bitiriyor.
İnsanları çıkarları için bu tarz bir planla kullanmak hiç hoş değil vesselam...


(Görsel: Pinterest)