2023/07/22

Aşırı Sıcaklarla Baş Etmek

Hali hazırda kısa aralıklarla ziyarete gelmeyi alışkanlık haline getiren ve asrın rekorlarını kıran Afrika sıcaklarıyla boğuşuyoruz. 

Madem ki evlere tıkıldık kaldık, madem ki kendi çapımızdaki konfor alanlarından çıktık, durumu olabildiğince fırsata çevirmeye odaklanmalı. Bana göre, olumsuzluk içeren sıra dışı bir olay yaşarken olayı yok saymak, o durumla ilgili sinirlerimizi yıpratan olumsuz duyguları bastırmaya çalışmak gibi çabalar içine girmek hem yıpratıcıdır hem de havanda su dövmekle eşdeğer. Onun yerine durumun zor veya kötü olduğunu kabul edip enerjimizi durumla ilgili fırsatlar yaratmaya ya da çözümler üretmeye harcasak? Sözün özü; yapabileceklerimizi keşfetsek? Ben tıpkı bu şekilde davranmak için gayret gösterme yolundayım epeydir. Size de öneririm...

Hava aşırı mı sıcak? Ee, o zaman geçen yıl pestil yapmayı çok sevmiştin. Ortalıkta sürünmeden, yarım günde çabucak kurur işte. Ne duruyorsun? Böylece evdeki erik ve şeftaliler birleşip bu renkte keyifli bir pestile dönüşüverdi. Hem de ön hazırlık süreci yarım saati asla geçmeden...

Yine geçen yıl keşfetmiştim. Aşırı sıcaklarda serinlemenin en etkili yollarından biri meyve suyu sıkıp kalıpların içinde dondurarak kısa bir sürede nefis dondurmalar hazırlamak. Hem dilersen rondoda çevirip sıvı hale getirdiğin kavun ya da karpuzdan hatta limonatadan bile (soldaki) yapabiliyorsun.

Zakkumları benzin alıp oradan da pazara gittiğimiz benzinlikte çektim. Zakkum deyince aklıma her seferinde ''kanser'' bağlantısı gelmesinden hiç hoşlanmıyorum bu arada.

1 Mayıs'ta yayımladığım yazıda çiçek hallerini çektiğim elmalara bakın. Yan tarafta da benzinlik çalışanlarının ekip diktikleri bahçede büyümüş sebzeler vardı. Lise yıllarımdaki evimizin bahçesine ne kadar da benziyordu.

''Üzümler Bozcaada'nın mı?'' diye sordum. ''Evet'' dedi pazarcı çocuk. Buradaki üzümler henüz koruk halde olduklarından şaşırdım. Ada havası farklı demek ki. Ve tamamen Ege Denizi'nin içinde bir ada. Bu yıl kendime ciddi anlamda şaşırıyorum. Çünkü pazardaki meyve fiyatları makul gelmeye başladı. Kafamdaki dengeler altüst oluyor da ondan mı bilemedim. Evde saleple yaptığım dondurmanın üzerine sos olarak vişne reçeli denemiştim. İnanılmaz lezzetli oldu. Orman meyveli dondurmalara beş basar gerçekten de. O nedenle yine yeniden vişne reçeli yapıyorum. Bu kez miktarı biraz daha fazla.



Sıcaklar ve örgü mü? Ee, örgünü kâğıt ip ile örüyorsan hiç bunalmıyorsun. Pinterest'te gördüğüm bu torba çantayı çok beğendim ne yapayım. 


Youtuber'lar adım adım öğretiyor. Böylece olay keyifli bir uğraş, yani hobi haline geliyor. En önemlisi ve asıl amaç örgünün yoğun terapi etkisi elbette.

Hem böyle böyle günler, aylar, mevsimler ve de aşırı sıcaklar geçecek, öyle değil mi?
Kalın sağlıcakla...